پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

همکار استون و کامرون درگذشت

مارک لیوولسی تدوینگر سینما که سابقه همکاری با اولیور استون و کامرون کرو را داشت در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

به گزارش آی‌فیلم، مارک لیوولسی تدوینگری که با فیلمسازانی چون کامرون کرو و اولیور استون سابقه همکاری داشت و همچنین تدوینگر فیلم هایی مثل «شیطان پرادا می‌پوشد» و «نقطه کور» بود روز ۲۳ سپتامبر در پاسادینای کالیفرنیا در سن ۵۶ سالگی درگذشت. علت مرگ وی هنوز مشخص نیست.

لایو اکشن «شیرشاه» جدیدترین پروژه ای است که لیوولسی تدوین آن را برعهده داشت. این فیلم به کارگردانی جان فاورو و با بازی دونالد گلاور قرار است سال ۲۰۱۹ راهی پرده های سینما شود. لیوولسی پیش از این با جان فاورو در بازسازی انیمیشن «کتاب جنگل» (۲۰۱۶) همکاری کرده بود.

او همچنین در چندین فیلم با کامرون کرو همکاری کرد که از جمله آنها می توان به «آسمان وانیلی»، «ما باغ وحش خریدیم»، «الیزابت‌تاون» و فیلم کالت کلاسیک «تقریبا مشهور» اشاره کرد. وی با استون نیز در فیلم های «بهشت و زمین» و «وال استریت» سابقه همکاری داشت. البته لیوولسی در برخی از این فیلم ها از جمله کارهایش با استون در جایگاه دستیار تدوینگر حضور داشت.

از دیگر فیلم های مهمی که وی تدوین آنها را برعهده داشت می توان به «شیطان پرادا می‌پوشد»، «مارلی و من» و «بیگ یر» همگی به کارگردانی دیوید فرانکل اشاره کرد.

لیوولسی در نیوجرسی به دنیا آمد وی در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با مدرک سینمایی فارغ التحصیل شد. او پیش از آن که به لس آنجلس نقل مکان کند به عنوان دستیار سوزان ئی. مورس در چهار فیلم وودی آلن از جمله «جنایت و جنحه» (۱۹۸۹) کار کرد.

لیوولسی از اعضای تدوینگران سینمای آمریکا و همچنین اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بود و چهار بار نیز نامزد جایزه ادی برای بهترین تدوین شد.

از این تدوینگر فقید همسر، مادر و دو فرزند به جا مانده است.

م ه / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید